19 octubre 2012

cbs - 58 - pretérito imperfecto

Coffee Break Spanish 58


Pretérito Imperfecto - czas przeszły niedokonany - używany, gdy czynności, które odbywały się w przeszłości nie zostały jeszcze ukończone:

Kara przyszła, kiedy pisałem scenariusz.
(dokonany i niedokonany)

albo kiedy się powtarzały w przeszłości:

Kiedy byłem młody chodziłem na lekcje aktorstwa.
(nie byłem raz tylko wiele razy chodziłem)

albo "would" in the past - czego zbytnio nie kumam (zrobiłbym coś w przeszłości?)


Który czas użyjemy w zdaniach pretérito indefinido czy pretérito imperfecto:
1. Dziś rano odrobiłem zadanie domowe. >> pretérito indefinido <<
2. Dzisiaj, kiedy jadłem śniadanie, przypomniałem sobie, że muszę zrobić zadanie domowe. >> pierwszy pretérito imperfecto, drugi  pretérito indefinido <<
3. Kiedy byłem młody złamałem nogę. >>  pretérito indefinido <<
4. Kiedy mieszkałem w Londynie chodziłem co miesiąc do teatru.  >> pretérito imperfectox2 <<
5. Odkryłem cbs rok temu i uczę się dużo. >> pretérito indefinido + cz. terazniejszy<<


cantar
cantaba - cantabas - cantaba - cantábamos - cantabais - cantaban

bailar
bailaba - bailabas - bailaba - bailábamos - bailabais - bailaban

hablar
hablaba - hablabas - hablaba - hablábamos - hablabais - hablaban




 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario