27 agosto 2012

cbs - 18 - restauracja c.d.

Coffee Break Spanish 18



Soy vegetariano/a jestem wegetarianinem/wegetarianką
como jem
¿cómo? jak?
no como nie jem
no como carne roja nie jem czerwonego mięsa
no como marisco nie jem skorupiaków
no como pescado nie jem ryb
soy alergico/a jestem alergikiem/alergiczką
soy alergico a las nueces jestem uczulona na orzechy
los productos lácteos nabiał
¡Qué aproveche! / buen provecho smacznego!
esto está frío to jest zimne
caliente gorące
demasiado frío/ caliente za zimne/ za gorące
esto está quemado to jest przypalone
picante pikantne
Nos trae mas agua por favor Proszę przynieść więcej wody
Traiganos mas agua por favor Proszę przynieśćwięcej wody
esto está buenísimo to jest przepyszne
riquísimo przepyszne, bogate
estamos llenos najedliśmy się
estoy satisfecho/a jestem usatysfakcjonowany/a


jedzenie - słówka



Soy i Estoy - jestem, w pierwszym przypadku używamy, gdy określamy coś niezmiennego, np. jestem wegetarianinem (soy vegatariano) - to się raczej nie zmieni, soy alergico. Natomiast estoy używamy gdy stan jest czasowy, np. jestem gotowy (estoy listo) - jestem gotowy w tej chwili ale np. za 5min już nie będę. Estoy satisfecho.

więcej



ser estar
yo soy estoy
eres estás
él/ella/usted es está
nosotros/nosotras somos estamos
vosotros/vosotras sois estáis
ellos/ellas/ustedes son están











No hay comentarios:

Publicar un comentario